Bize Ulaşın: İzmir: +90 232 446 81 10 İstanbul: +90 216 374 75 05
10 Ekim 2013

Bilişim & Teknoloji

Tüketici elektroniği ve bilişim ürünlerinin distibütörler aracılığıyla toptan ve perakende satışı ve satış sonrası servis uygulamalarını desteklemek amacıyla geliştirilmiş IFS ERP Bilişim Çözümü, Türkiye pazarında ürün ve hizmetlerin doğrudan ülke ofisleriyle ya da distribütörler aracılığıyla satan firmalar ile telekomünikasyon alanında faaliyet gösteren distribütör firmalara çözümler sunmaktadır.

Müşteri beklenti ve taleplerinin üst düzeyde olduğu, ürün çeşitliliğinin fazla, ürün yaşam döngüsünün hızlı olduğu sektör son derece dinamik bir yapıya sahiptir. Yoğun işlem hacmine sahip olmasına rağmen, rekabet ve düşük kar marjları nedeniyle karlılığın ancak etkin tedarik planlaması ve stok politikalarıyla yaratıcı satış ve pazarlama yöntemleri sayesinde sağlanabildiği sektörde, müşteri memnuniyetinin sağlanması güçlü bir satış sonrası servis organizasyonu, garanti takibi ve çağrı merkezi uygulamaları ile sağlanabilmektedir.

Üretici firmalardan yapılan yoğun ithalatların takip edilmesi, her seviyede oluşan ithalat maliyetlerinin takibi; ithalat partisi, lot ve ürün bazında gerçekleşen maliyetlerin tespit edilip, satış kampanyalarının yönetilmesi kar marjının düşük olduğu bu sektörde ayrı bir öneme sahip olmaktadır. Son derece dinamik ve anlık stratejik yönetim kararları ile taktiksel uygulama kararlarının verilmesi gereken sektörde; sağlıklı bir bileşim altyapısı ile yönetim karar destek sistemlerinin varlığı gerekli olmaktadır.

Ön Plana Çıkan Bazı Sektörel Gereksinimler

  • Üretici firmadan yapılan ithalatların takibi
  • Parti, lot ve seri takibli ürün bilgilerinin üretici firmadan aktarılması
  • Farklı dağıtım ve satış kanallarının desteklenmesi, dağınık yapının desteklenmesi
  • Toptan satış, bayii ağı , perakende satış uygulamalarının desteklenmesi.
  • Mobil Satış ve Web Satış uygulamalarının desteklenmesi
  • DMS (Doğrudan Borçlandırma Sistemi) ve banka entegrasyonları
  • Gelişmiş bayii risk kontrolü ve teminat takibi
  • Satış kampanya ve promosyonlarının desteklenmesi, bir ürün yanında başka ürünlerin indirimli veya bedelsiz satışı
  • Ürünlerin seri numarası ve konfigürasyon takibi
  • Ürün özellik ve spesifikasyonlarını detay bazda tarif edilmesi
  • Teknik servis uygulamaları, çağrı merkezi uygulamaları
  • Ürün garantilerinin takibi ve üretici firma iadelerinin yönetimi
  • CRM Uygulamaları ve hedef kitle seçiimi ile kampanya duyurularının yönlendirilmesi
  • Parti bazında maliyet takibi ve karlılık analizleri
  • Bayii kota takibi ve prim takibi, ciro, ürün destek primlerinin yönetimi
  • Satış temsilcisi kota takibi ve prim hesaplamaları
  • Üretici firma ürün satış desteklerinini takibi, stok primleri
  • Business Intellegence raporlama araçları ile görsel yönetim kotpit ekranları
  • Finans Muhasebe Uygulamaları ve finansman araçlarını takibi, kredi

IFS ERP, esnek ve bileşen tabanlı mimarisi ile sektörün yukarıdaki ana gereksinimlerini sektöre özel geliştirilmiş çözüm bileşenleri ile karşılarken İnsan Kaynakları, Bordro Uygulamaları, Doküman Yönetimi vb. gibi diğer destek süreçlerini de kapsayan çözümleri ile işletmelere kapsamlı bir ERP sistemi sunmaktadır.

Ana IFS ERP Bilişim & Teknoloji Çözüm Bileşenleri

  • Talep Planlama
  • Dağıtım
  • Satış Destek
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
  • Destek Merkezi
  • ERP Bakım Yönetimi
  • Servis Yönetimi
  • Mobil Kablosuz Servisler
  • İşbirliği Portalları

Tamamlayıcı IFS ERP Bilişim & Teknoloji Çözüm Bileşenleri

  • Satış Yönetimi
  • Satınalma Yönetimi
  • Envanter Yönetimi
  • Finans & Muhasebe Uygulamaları
  • Maliyet Muhasebesi
  • İnsan Kaynakları Uygulamaları
  • İşletme Performansı
  • Doküman Yönetimi
  • Event Server (Uyarı Yöneticisi)