Bize Ulaşın: İzmir: +90 232 446 81 10 İstanbul: +90 216 374 75 05
10 Ekim 2013

Perakende

Son kullanıcının beğenisine hitap eden perakende sektöründe, tercih edilen ürünü doğru zamanda, doğru rafta, uygun fiyat ile bulundurmak ve satış hacmini artırıcı kampanyaları yönetmek, sektörde faaliyet gösteren zincir mağazalarda karlılığı etkileyen önemli etkenlerdendir. Değişen müşteri tercihleri ile sürekli artan ürün sayısı, rekabet ve fiyat baskısı, hızlı ve dinamik olan mağazacılık operasyonlarının daha da esnek ve hızlı olmasını gerektirmektedir. Mağaza içi operasyonların yönetilmesinin yanı sıra; zincir mağazalar arası lojistik operasyonların yönetilmesi, tedarik sürecinin etkin kullanımı ve tedarik sağlanan firmalar ile entegre yapıda çalışabilmek gereksiz stok taşıma maliyetlerini minimuma indirmek açısından da son derece önem arz etmektedir.

IFS ERP Uygulamaları, Perakende ve Toptan Satış konusunda aralarında Stadium, Systembolaget, Reporter and Byggmax gibi büyük zincir mağazaları tarafından başarıyla kullanılmaktadır. Mağaza içi operasyonların yönetilmesi, reyon düzenleme, self servis ve RFID kasa uygulamaları konularında uzman olan Centric’s firması ile olan çözüm ortaklığını, bu sektöre özel hizmet sunmak için kurulan ”IFS Retail” şirketi ile güçlendirmiştir. Böylelikle mağaza içi ve satış noktası operasyonların yönetiminde Centric’s firmasının yüzlerce firmada kullanılan kendini kanıtlamış gelişmiş çözümü kullanılırken; Depo Yönetimi, Tedarik Zinciri Uygulamaları, Finans & Muhasebe Uygulamaları gibi arka ofis uygulamalarında IFS ERP Retail fonksiyonlarının kullanıldığı tek ve entegre bir çözüm sunmaktadır. Sektöre özel koleksiyon yönetimi, kampanya yönetimi, POS işlemleri, reyon düzenleme v.b. gibi konulara spesifik çözümler sunulurken, İnsan kaynakları ve Bordro dahil olmak üzere diğer tüm destekleyici süreçlerede tek çatı altında çözüm sunulmaktadır.

IFS ERP’nin Perakende Sektörü ve Zincir mağazalar için sunmuş olduğu çözüm bileşenleri aşağıdaki başlıklar altında toplanabilir:

Mağaza Operasyonları

  • POS – Kasa Operasyonları
  • Gelişmiş fiyat ve kampanya yönetimi
  • Farklı ödeme sistemleri desteği (Kredi kartı, taksit , hediye çeki)
  • Mobil kasa uygulamaları
  • Self servis kasa operasyonalar ve check -out
  • RFID yolu ile alışveriş sepetinin toplu okutulması
  • Alışveriş asistanı
  • Personel (kasiyer, saat bazında ) planlama araçları
  • Günlük ve dönemlik satış analizleri
  • Görsel mağaza reyon düzenleme yazılımı
  • Reyon Yönetimi- Akıllı reyonlar ve digital göstergeler
  • Reyon stoğunun yenilenmesi için mesajlar
  • Web mağaza uygulamaları ( Entegre Partner çözümü)
  • Mobil, barkodlu sayım

Perakende Lojistik

  • Assorti yönetimi
  • Tahmin yönetimi ve hazır giyim için kolleksiyon yönetimi
  • Mağaza stoğunun otomatik yenilenmesi ve gereksinim listelerinin oluşturulması için algoritmalar
  • Merkez dağıtım deposu ve mağazalar arasındaki sevkiyat sürecinin yönetilmesi
  • Filo yönetimi (Büyük zincir mağazalar için)
  • Barkodlu Depo Yönetim Sistemi (Warehouse Management)
  • Adil dağıtım algoritmaları (Kısıtlı ürünlerin mağazalar arasında dağıtılması)
  • Tedarikçi portalları – Taleplerin tedarik sağlayan firmalar tarafından web üzerinden izlenebilmesi
  • Tedarikçi Depo yönetimi (VMI – Vendor Managed Inventory)
  • Konsinye Envanter Uygulamaları

Diğer Kurumsal İhtiyaçlar

  • Entegre Finans & Muhasebe Uygulamaları
  • Banka entegrasyonları (Nakit yönetimi ve kredi kartı uygulamalarında)
  • Satınalma Yönetimi
  • Kalite kontrol uygulamaları
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Bordro Uygulamaları